Registreren

Registreren

U wilt zich inschrijven in één van de registers van Sertum. Van harte welkom!

Om u in te schrijven in een register van Sertum gaat  u als volgt te werk:

Voorbereiding

  • Bepaal in welk register u wilt inschrijven.
  • Check op deze site de inschrijfvoorwaarden die aan dit register verbonden zijn.
  • Maak een scan (in PDF-formaat) van het voor het register gevraagde diploma(s) en cijferlijst(en). Let wel, een ‘bewijs van deelname’ wordt niet als een diploma of certificaat geaccepteerd. Wij vragen om een geldig, ondertekend diploma of certificaat.
  • Zorg dat u een goede pas- of profielfoto digitaal gereed hebt afmeting 200×200 pixels (vierkant dus). Als u een pasfoto heeft die niet op ‘maat’ is, dan kunt u deze  online bewerken, volg deze link voor een eenvoudige instructie: profielfoto
  • Indien uw werkgever uw registratie en/of jaarlijkse prolongatie gaat betalen, zorg dan dat u de juiste contactgegevens paraat heeft voor onze facturering. Wij factureren digitaal, dus een correct e-mailadres is van belang, evenals eventuele referenties voor uw financiële administratie zoals kostencodes, PO’s etc.

Let op:

  • Uw diploma of certificaat is niet ouder dan 2 jaar (afgiftedatum).
  • Indien u met een ouder document wenst te registreren wordt registratie geweigerd.
  • In uitzonderingsgevallen kan met aanvullende verplichtingen alsnog geregistreerd worden. U kunt altijd aanvragen of u hiervoor in aanmerking komt door een mail aan register@sertum.nl
  • Indien uw document niet ouder is dan 1 jaar (afgiftedatum), heeft u vrijstelling voor de verplicht gestelde Permanente Educatie voor het jaar van inschrijving. Zie voor de verplichtingen per register de Registerbeschrijvingen.

Account

  • Gebruik deze link om uzelf aan te melden op onze site: aanmelden
  • Wij vragen om uw e-mailadres (=gebruikersnaam) en een zelf te kiezen wachtwoord. Het e-mailadres wordt in de toekomst gebruikt om met u te communiceren, dit is bij voorkeur uw zakelijke e-mailadres.
  • Nadat u ter controle een tweede keer uw wachtwoord heeft ingevoerd en op Aanmelden heeft geklikt, wordt een account aangemaakt. U ontvangt daarna op het door u opgegeven e-mailadres een link om het account te bevestigen. Nadat u deze heeft bevestigd kunt u verder met de inschrijving.
  • U wordt doorgelinkt naar ‘Mijn Sertum‘ uw persoonlijke pagina.

Mijn Sertum – Profiel bewerken

  • Vanuit Mijn Sertum
  • Klik op Profiel bewerken in de rechter kolom.
  • Vult u uw profiel helemaal in, alle verplichte velden zijn voorzien van een *
  • Het is van belang dat u ook uw privé adres goed invult, wij sturen jaarlijks het boekje Wet- en regelgeving naar dit adres.
  • Van belang is ook dat u uw privé e-mailadres invult zodat u voor ons nog vindbaar bent voor het geval u van werkgever verandert, diploma’s gaan meestal langer mee dan werkgevers.
  • Als u klaar bent, dient u zich akkoord te verklaren met ons privacy beleid, en met publicatie van de gegevens zoals u die verstrekt heeft.
  • Hiermee is uw profiel compleet, LET OP uw profiel is nog niet zichtbaar op onze site. De beheerder van het register zal uw profiel samen met uw aanvraag voor registratie controleren (zie hieronder).
  • Nadat u uw profiel heeft afgerond komt u terug in Mijn Sertum
  • U kunt altijd later uw profiel aanpassen.

Mijn Sertum – Registraties bewerken

  • Vanuit Mijn Sertum
  • Klik op Mijn Registraties bewerken in de rechter kolom
  • Vult u voor ieder register waarvoor u zich wilt aanmelden een apart formulier in.
  • U kunt uw diploma of certificaat en/of cijferlijst in dit formulier uploaden, zonder een geldig diploma zal geen registratie plaatsvinden.
  • U vult alleen een einddatum in als die ook op uw certificaat vermeld staat (zoals een Hobéon certificaat) anders laat u dit vak leeg.
  • Als u uw registratie aanvraag gereed heeft ontvangt u automatisch een bevestigingsmail. Deze wordt ook ontvangen door de beheerder van de registers. Let op uw registratie is nog niet zichtbaar op onze site. Binnen 10 werkdagen zal onze beheerder uw aanvraag beoordelen en u op de hoogte stellen van de bevindingen en acties.
  • U keert terug in Mijn Sertum, u kunt desgewenst aanvragen doen voor meerdere registers.
  • U kunt altijd later uw registratie aanpassen.

Inloggen

  • Om uw profiel of registratie aan te passen dient u in te loggen in Mijn Sertum met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U treft een mogelijkheid om in te loggen op verschillende plaatsen aan op onze site:
    • In het hoofdmenu (boven rechterzijde)
    • In de voettekst van iedere pagina
    • Op de startpagina in het menu aan de rechter zijde
    • …en hier: inloggen

Wachtwoord vergeten

  • Als u uw wachtwoord vergeten bent dan kunt u een nieuw wachtwoord registreren door in het inlogscherm te klikken op Wachtwoord vergeten?

Vragen