Mijn Sertum aanpassen

Mijn Sertum aanpassen

U heeft al een persoonlijk account bij Sertum. U wilt aanpassingen doen zoals:

  • Profiel aanpassen: Adres, mailadres, telefoonnummer of werkgever aanpassen
  • Registratie aanpassen: een nieuwe registratie aanvragen, bestaande registratie(s) aanpassen, informatie toevoegen aan bestaande registratie(s).
  • Uw CV aanvullen: Om uw registraties te ondersteunen kunt u uw vooropleidingen toevoegen, zodat deze zichtbaar worden op de site, bij uw persoonlijk profiel. Deze informatie is niet beschikbaar op het bewijs van inschrijving.
  • Een ‘Bewijs van registratie’ downloaden.

Heeft u nog geen persoonlijk account bij Sertum volg dan deze link: Mijzelf aanmelden


Terug naar Mijn Sertum


 

  • Inloggen op Mijn Sertum

    Om uw profiel of registratie aan te passen dient u in te loggen in Mijn Sertum met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U treft een mogelijkheid om in te loggen op verschillende plaatsen aan op onze site:

    • In het hoofdmenu (boven rechterzijde)
    • In de voettekst van iedere pagina
    • Op de startpagina in het menu aan de rechter zijde
    • Volg deze link: inloggen

    Wachtwoord vergeten
    Als u uw wachtwoord vergeten bent dan kunt u een nieuw wachtwoord registreren door in het inlogscherm te klikken op Wachtwoord vergeten?

  • Profiel aanpassen

    • Kies vanuit 'Mijn Sertum' in de rechter kolom de optie 'Profiel bewerken'
    • Wijzig de velden die u wilt aanpassen, zoals uw nieuwe werkgever, uw nieuwe woonadres etc...
    • Scroll naar beneden, ga akkoord met publicatie en druk op 'Opslaan'
    • Klik in 'Mijn Sertum' op de knop 'Mijn openbare profiel bekijken'
    • Controleer uw profiel en herhaal bovenstaande stappen als het nog niet naar uw zin is.

    Pasfoto toevoegen of wijzigen

    • Zorg dat u een goede pas- of profielfoto digitaal gereed hebt afmeting 200×200 pixels (vierkant dus).
    • Als u een pasfoto heeft die niet op ‘maat’ is, dan kunt u deze online bewerken, volg deze link voor een eenvoudige instructie: profielfoto
    • Upload de foto naar uw profiel, zorg dat u daarna uw profiel opslaat.
    • Controleer het resultaat op uw openbare profiel.
  • Registratie aanvragen of aanpassen

    Voorbereiding

    • Bepaal op basis van uw diploma welk register van toepassing is.
    • Check op deze site de inschrijfvoorwaarden die aan dit register verbonden zijn.
    • Maak een scan (in PDF-formaat) van het voor het register gevraagde diploma(s) en cijferlijst(en). Let wel, een ‘bewijs van deelname’ wordt niet als een diploma of certificaat geaccepteerd. Wij vragen om een gevalideerd diploma of certificaat.
    • Zorg voor een account met een representatieve pas- of profielfoto, digitaal, 200×200 pixels (vierkant dus). Als u een pasfoto heeft die niet op ‘maat’ is, dan kunt u deze online bewerken, volg deze link voor een eenvoudige instructie: profielfoto
    • Indien uw werkgever uw registratie en/of jaarlijkse prolongatie gaat betalen, zorg dan dat u de juiste contactgegevens paraat heeft voor onze facturering. Wij factureren digitaal, dus een correct e-mailadres is van belang, evenals eventuele referenties voor uw financiële administratie zoals kostencodes, PO’s etc. Het overzicht van de kosten verbonden aan uw registratie vindt u hier.

    Let op:

    • Registratie op basis van een diploma of certificaat ouder dan 2 jaar (afgiftedatum) is niet mogelijk.
    • In uitzonderingsgevallen kunt u met aanvullende verplichtingen alsnog geregistreerd worden. U kunt hiertoe een verzoek doen door een mail te sturen naar register@sertum.nl
    • Indien uw document niet ouder is dan 1 jaar (afgiftedatum), heeft u vrijstelling voor de verplicht gestelde Permanente Educatie voor het jaar van inschrijving. Zie voor de verplichtingen per register de Registerbeschrijvingen.

    Sertum – Registraties bewerken

    • Vanuit Mijn Sertum
    • Klik op Mijn Registraties bewerken in de rechter kolom
    • Vult u voor ieder register waarvoor u zich wilt aanmelden een apart formulier in.
    • U kunt uw diploma of certificaat en/of cijferlijst in dit formulier uploaden, zonder een geldig diploma zal geen registratie plaatsvinden.
    • U vult alleen een einddatum in als die ook op uw certificaat vermeld staat (zoals een Hobéon certificaat) anders laat u dit vak leeg.
    • Als u uw registratie aanvraag afgerond heeft ontvangt u een bevestigingsmail. Let op uw registratie is nog niet zichtbaar op onze site. Binnen 10 werkdagen zal onze beheerder uw aanvraag beoordelen en u op de hoogte stellen van de bevindingen en acties.
    • U keert terug in Mijn Sertum, u kunt desgewenst aanvragen doen voor meerdere registers.
    • U kunt altijd later uw registratie aanpassen, volg de bovenstaande procedure.
  • Uw CV invullen

    Om de bezoeker van uw profiel meer achtergrond informatie te verschaffen bestaat de mogelijkheid om van uzelf een beperkt CV te plaatsen. Het gaat in deze vooral om informatie over vooropleidingen en gevolgde opleidingen of cursussen die relevant zijn voor uw registratie. Deze informatie komt voor uw eigen rekening en is niet door Sertum geverifieerd.

    U kunt de volgende zaken invullen:

    Diploma: hier vult u uw meest relevante of hoogst genoten opleiding in.
    -  Jaar van slagen
    -  Naam opleiding of instituut (bijvoorbeeld: Hogeschool van Utrecht)
    -  Specialisatie (bijvoorbeeld Elektrotechniek of Bouwkunde).

    In het eerste vrije veld kunt aangeven of andere opleidingen en/of cursussen interessant zijn om te vermelden. Zoals andere technische opleidingen of specialisatie cursussen (zoals Monumentenzorg, Energietransitie etc.)

    In het tweede vrije veld kunt u relevante werkervaringen beschrijven

    Let op: in de vrije velden gaat het om steekwoorden. Als u meer gedetailleerde informatie wilt verstrekken dan kunt u een link maken naar uw eigen LinkedIn profiel, waarin u alle vrijheid heeft.

  • Bewijs van registratie

    Via de knop 'Bewijs van registratie' kunt u deze downloaden van onze site. Indien u een bewijs nodig heeft voor bijvoorbeeld een sollicitatie of een offerte, dan kunt u deze in PDF verkrijgen. Het Bewijs van registratie geeft, zoals de naam al doet vermoeden, alleen uw registraties weer, die zijn door ons geverifieerd.

    Op iedere pagina van dit document staat een QR-code die verwijst naar uw openbare profiel. De ontvanger van dit bewijs wordt uitgenodigd om de inhoud te controleren via de QR-code. U kunt uw eigen Bewijs van registratie ook downloaden via de link


  • Heeft u nog meer vragen over de Mijn Sertum dan kunt u altijd mailen naar register@sertum.nl