Mijn registratie(s)

Mijn registratie(s)

U wilt uw een nieuwe registratie aanvragen of een registratie aanpassen als u al in één van de registers staat ingeschreven.
U heeft al een persoonlijk account bij Sertum.

Heeft u nog geen persoonlijk account bij Sertum volg dan deze link: Mijzelf registreren


Inloggen op Mijn Sertum

  • Om uw profiel of registratie aan te passen dient u in te loggen in Mijn Sertum met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U treft een mogelijkheid om in te loggen op verschillende plaatsen aan op onze site:
    • In het hoofdmenu (boven rechterzijde)
    • In de voettekst van iedere pagina
    • Op de startpagina in het menu aan de rechter zijde
    • Volg deze link: inloggen

Wachtwoord vergeten

  • Als u uw wachtwoord vergeten bent dan kunt u een nieuw wachtwoord registreren door in het inlogscherm te klikken op Wachtwoord vergeten?

Voorbereiding

  • Bepaal op basis van uw diploma welk register van toepassing is.
  • Check op deze site de inschrijfvoorwaarden die aan dit register verbonden zijn.
  • Maak een scan (in PDF-formaat) van het voor het register gevraagde diploma(s) en cijferlijst(en). Let wel, een ‘bewijs van deelname’ wordt niet als een diploma of certificaat geaccepteerd. Wij vragen om een gevalideerd diploma of certificaat.
  • Zorg voor een account met een representatieve pas- of profielfoto, digitaal, 200×200 pixels (vierkant dus). Als u een pasfoto heeft die niet op ‘maat’ is, dan kunt u deze  online bewerken, volg deze link voor een eenvoudige instructie: profielfoto
  • Indien uw werkgever uw registratie en/of jaarlijkse prolongatie gaat betalen, zorg dan dat u de juiste contactgegevens paraat heeft voor onze facturering. Wij factureren digitaal, dus een correct e-mailadres is van belang, evenals eventuele referenties voor uw financiële administratie zoals kostencodes, PO’s etc. Het overzicht van de kosten verbonden aan uw registratie vindt u hier.

Let op:

  • Registratie op basis van een diploma of certificaat ouder dan 2 jaar (afgiftedatum) is niet mogelijk.
  • In uitzonderingsgevallen kunt u met aanvullende verplichtingen alsnog geregistreerd worden. U kunt hiertoe een verzoek doen  door een mail te sturen naar register@sertum.nl
  • Indien uw document niet ouder is dan 1 jaar (afgiftedatum), heeft u vrijstelling voor de verplicht gestelde Permanente Educatie voor het jaar van inschrijving. Zie voor de verplichtingen per register de Registerbeschrijvingen.

Sertum – Registraties bewerken

  • Vanuit Mijn Sertum
  • Klik op Mijn Registraties bewerken in de rechter kolom
  • Vult u voor ieder register waarvoor u zich wilt aanmelden een apart formulier in.
  • U kunt uw diploma of certificaat en/of cijferlijst in dit formulier uploaden, zonder een geldig diploma zal geen registratie plaatsvinden.
  • U vult alleen een einddatum in als die ook op uw certificaat vermeld staat (zoals een Hobéon certificaat) anders laat u dit vak leeg.
  • Als u uw registratie aanvraag afgerond heeft ontvangt u een bevestigingsmail. Let op uw registratie is nog niet zichtbaar op onze site. Binnen 10 werkdagen zal onze beheerder uw aanvraag beoordelen en u op de hoogte stellen van de bevindingen en acties.
  • U keert terug in Mijn Sertum, u kunt desgewenst aanvragen doen voor meerdere registers.
  • U kunt altijd later uw registratie aanpassen, volg de bovenstaande procedure.

Vragen